به گزارش آرپی ام اسپرت، مسابقه اصلی فرمول یک اسپانیا ۲۰۲۱ در روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت و در ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران آغاز خواهد شد.
فرمول یک اسپانیا دارای ۳ تمرین و یک تعیین خط و البته یک مسابقهی اصلی خواهد بود.
در روز اول از فرمول یک اسپانیا تمرینهای اول و دوم برگزار خواهد شد تا رانندگان خودشان را برای مسابقهی اصلی آماده کنند.
در روز دوم هم تمرین سوم برگزار خواهد شد و پس از آن رانندگان برای تعیین خط فرمول یک اسپانیا آماده خواهند شد.
در تعیین خط که دارای سه بخش است، رانندگان تمام تلاش خود را خواهند کرد تا بهتری زمان را برای خود ثبت کنند.
مسابقهی اصلی فرمول یک اسپانیا بر اساس ردهای که رانندگان در تعیین خط این گرندپری کسب کرده اند شروع خواهد شد.
پیست کاتالونیای شهر بارسلونا که فرمول یک اسپانیا در آن برگزار خواهد شد، ۴.۶۷۵ کیلومتر است و رقابت اصلی دارای ۶۶ دور خواهد بود.
زمانبندی برگزاری :
تمرین اول فرمول یک اسپانیا در ساعت ۱۴:۰۰ روز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.
تمرین دوم فرمول یک اسپانیا در ساعت ۱۷:۳۰ روز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.
تمرین سوم فرمول یک اسپانیا در ساعت ۱۴:۳۰ روز۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.
تعیین خط فرمول یک اسپانیا در ساعت ۱۷:۳۰ روز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.
مسابقه اصلی فرمول یک اسپانیا در ساعت ۱۷:۳۰ روز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.
برای مشاهدهی نتایج فرمول یک اسپانیا ۲۰۲۱ میتوانید به وبسایت آرپی ام اسپرت سر بزنید.
به گزارش آرپی ام اسپرت، کارلوس ساینز که در فرمول یک پرتغال ۲۰۲۱ در جایگاه یازدهم مسابقه را به پایان رساند اعلام داشته که اگر استراتژی ما در انتخاب لاستیکهای مدیوم اشتباه نبود او میتوانست حتی جایگاه پنجمی را کسب کند.
در هنگام شروع مسابقه کارلوس ساینز عملکرد خوبی داشت و توانست از سرجیو پرز هم سبقت بگیرد ولی پس از آمد و شد خودروی ایمنی (سیفتی کار) او ردههای بسیاری را از دست داد.
پس از این اتفاق تیم به کارلوس ساینز اعلام داشت که برای تغییر لاستیک به پیت لین بیاید و یک پیت استاپ انجام دهد. در این هنگامی تیم برای سایز، لاستیکهای مدیوم را در نظر گرفت.
به گفتهی خود کارلوس ساینز، در این مسابقه بسیار با این لاستیکهای مدیوم درگیر بود و نمیتوانست عملکرد خوبی را از خود نشان دهد.
در همین هنگام بود که سایر رانندگان از تیم ها دیگر هم از او سبقت گرفتند.
اما این پایان کار نبود که بار دیگر که تیم تصمیمی گرفت تا کارلوس ساینز یک پیت استاپ انجام دهد، برای او لاستیکهای هارد را در نظر گرفتند که متاسفانه به دلیل کندتر بودن این لاستیکها نسبت به لاستیکهای نرم او توان مقابله و دفاع در برابر سایر رانندگان را نداشت.
کارلوس ساینز از این موضوع بسیار ناراحت بود و حتی اعلام داشت که به دلیل این ناراحتی، توان صحبت درمورد نکات مثبت مسابقه را ندارد.
برای مشاهدهی مطالب بیشتر به وبسایت آرپی ام اسپرت مراجعه کنید.